Megújul a Czuba-kastély
Zengő Zoltán, az autósport szerelmese megmutatja magát az ingatlanpiacon is
2017-02-13

Alig néhány napos a szenzációs hír: Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport csapatvezetője bejelentette, hogy a csapat történetében először külföldi pilótával, a francia Aurélien Panis-val indulnak a WTCC-ben (túraautó-világbajnokság), a cél pedig a világbajnoki cím lesz. A 22 éves Aurélien Panis a korábbi Formula–1-es pilóta, Olivier Panis fia. S hogy minderről miért a Városházi Híradó hasábjain írunk? Nos, Zengő Zoltán budafoki lakos, de annak, hogy Karsay Ferenc polgármester február 3-án látogatást tett a Zengő Motorsport Kondorosi úti főhadiszállásán, a világraszóló igazoláson kívül egyéb oka is volt.

– Évek óta nap mint nap megcsodálom a Plébánia utca elején a Czuba-Durozier-kastélyt, ezt a csodálatos, 130 éves, 32 szobás épületet, hazafelé – nyilatkozta lapunknak Zengő Zoltán. – Tíz éve kacérkodom a megvásárlásával, s amikor a közelmúltban tudomást szereztem arról, hogy a tulajdonos, Budafok-Tétény önkormányzata áruba bocsátja, elhatároztam, hogy megpályázom. Polgármester úrral megbeszéltük, hogy ezt a méltatlanul elhanyagolt műemléket a kerület büszkeségévé varázsolom. Ha miniszter úr aláírta a szerződésünket, mindent el fogok követni azért, hogy az 1884 és 1887 között épült kastély újra a régi pompájában csillogjon – mondta a Zengő Motorsort csapatvezetője, aki azt sem titkolta, hogyha befejezi a rekonstrukciót, az ingatlanfejlesztést, maga is szívesen beköltözne a romantikus stílusú „ékszerdoboz” valamelyik lakásába.

– Csütörtökön, február másodikán érkezett meg a levél, amelyben a Miniszterelnökség lemondott az elővásárlási jogáról, ez azt jelenti, hogy az ügyletünk elől minden akadály elhárult – jelentette ki Karsay Ferenc polgármester.

De vissza az autóversenyzés világába, hiszen a technikai sportok szerelmeseit most a Panis-igazolás tartja izgalomban.

– Olivier Panis, az egykori Formula–1-es pilóta a túraautó-világbajnokság szakkommentátora az Eurosporton. Az ő fiáról, Aurélien Panis-ról van szó, aki úgynevezett fizető pilótaként került hozzánk, kétéves szerződéssel. Ezzel komoly anyagi terhet vesz le a vállunkról, kifizeti ugyanis a versenyzése minden költségét, így nem kell energiát fordítanunk a támogatók gyűjtésére. Ha úgy tetszik, pénzt hoz, de ezt el is viszi, mert – hogy mást ne mondjak – a Honda Civic gyári motorjának a bérlése egy szezonra, a tíz futamra 90 millió forintunkba kerül. Az arányok érzékeltetésére: egyetlen lökhárítóelem ára kétmillió forint, aminek a valós értéke maximum két-háromszázezer forint lenne, csak hát rajta van a bűvös pecsét, ami a homologizációt igazolja – magyarázta Zengő Zoltán.

A klub erre az idényre már nem tudta finanszírozni két magyar pilóta versenyeztetését, ezért jött kapóra Panis „önköltséges” csatlakozása. Az üzlet nyélbe ütéséért Zengőék Francois Ribeirónak, az Eurosport és a WTCC világbajnokság vezetőjének tartoznak köszönettel, az ő segítsége is kellett ehhez a remek húzáshoz.
Így hát nincs más hátra: előre a világbajnoki címért!

(Ch. Gáll András)

A Promontor TV-nek a témával kapcsolatos összeállítása:

https://www.youtube.com/watch?v=ZbWVHeYW6KQ