Kiköveteltük!
ÁLLÁSPONT – Németh Zoltán alpolgármester
2017-01-16

November közepén a lakossági tiltakozások, a dolgozói aláírásgyűjtés és az önkormányzat határozott fellépése sikert hozott, nem vezették be a budafok-tétényi vasútállomásokat kedvezőtlenül érintő menetrendváltozásokat, változatlan maradt a vasúti menetrend Budafok-Tétényben. December 1-jétől a vasúttársaság ugyanis jelentősen csökkenteni akarta az itt, illetve a környező agglomerációs településeken megálló vonatok számát.

A járatritkítást – széles körű kerületi összefogással – egyelőre sikerült elkerülnünk, és a továbbiakban is küzdeni fogunk a megfelelő menetrendért. Most jön azonban az elkerülhetetlen, átmeneti vágányzár. Várhatóan áprilisban elkezdődik ugyanis a 40a jelzésű, Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonal régóta ígért átépítése, korszerűsítése, ami részleges, illetve teljes vágányzárral jár. Most ismét közösen – önkormányzati vezetőknek és budafok-tétényi civileknek – együtt kell odafigyelnünk arra, hogy a kerület érdekeit, igényeit is figyelembe vegyék. Minden korábbi fejlesztésnél ugyanis azt mondták a kivitelezők, hogy majd ebben, a most következő szakaszban orvosolják a kerület legnagyobb ezzel összefüggő problémáit. Így például a Duna felőli átjárók korszerűsítésének ügyét, a megállóhelyek megfelelő, korszerű kialakítását, a védett épületek felújítását. Ami az ígéretekből eddig (a kerületi önkormányzat nyomatékos kérésének, közbenjárásának eredményeképpen) teljesült: nagyszabású nyílászárócsere Budafok érintett lakótelepein, a hangszigetelés érdekében – ezt nagyon határozott hangon követeltük ki a fejlesztőktől, amikor polgármesterünk, Karsay Ferenc vezetésével tárgyaltunk velük. Köszönet illeti a döntéshozókat, hogy együtt érzők, együttműködők és segítőkészek voltak. Szintén sikerült elérni a Duna utcai közúti aluljáró szélesítését, hogy a kétirányú forgalomnak és a kerékpárútnak is helyet biztosítsanak. 

Van viszont még néhány ígéret, amelynek teljesítése hátravan. Ezeket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel 2008-ban kötött együttműködési megállapodás is tartalmazza. Ilyenek a Vágóhíd utcai aluljáró szélesítése, a Növény utcai aluljáró bővítése, a Növény utcai vasúti híd átépítése, fokozottabb zajvédelemmel ellátva. Ilyen a Hárosi vasúti megálló tervezett aluljárójának megépítése a meglévő autóbuszmegállók magasságában, a vasúti megállók P+R parkolóinak korszerűsítése, bővítése, a Nagytétényi főcsatorna, azaz a Sulák-patak vasút alatti átvezetése. Nem utolsósorban pedig a meglévő kétoldali zajvédő falak további bővítése, a XI. kerület határától a Harangozó utca vonaláig, esetleg azon túlmenően is, a vasútvonal-korszerűsítési munkálatok befejezésével egy időben.

Végül egy jó hír: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt vezérigazgatója, Nagy Róbert Attila december 19-i levelében arról biztosította kerületünk polgármesterét, Karsay Ferencet, hogy a pálya-korszerűsítési munkálatok részeként a Budatétény vasúti megállóhely átépítése is megvalósulhat, rendelkezésre állnak a szükséges források.